Privat udlejer opsiger kontrakt pga. graviditet…

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Privat udlejer opsiger kontrakt pga. graviditet…

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10921

      Min søster og hendes mand bor til leje på Amager i et lille hus (privat udlejer), hvor de så
      har 2 sammenhængende værelser i stueplan med adgang til fælles køkken/bad. Andre lejere bor så hhv. på 1. sal og i kælderen.
      Min søster er nu gravid, og i deres lejekontrakt står der, at de ikke må bo mere end 2 personer i lejligheden, hvorfor de nu er blevet opsagt (3 mdr.’s varsel) og skal være ude pr. 31. januar. Gusse kommer til verden i begyndelsen af marts.

      Kan udlejer virkelig godt gøre tingene på den måde? I min verden virker det ihvertfald fuldstændigt absurd, at udlejer kan lave restriktioner omkring at få et barn??

      De vil meget gerne finde et andet sted at bo hurtigst muligt, men lige nu er der jo 1000 ting i deres hoveder, så de begynder efterhånden at miste overblikket.

      På forhånd tak,
      Jesper…

    • #10922
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis bestemmelsen i lejekontrakten er gyldig, kan udlejer tvinge din søster og hendes mand til at flytte. Men mange lejekontraktbestemmelser er ugyldige, og det kan også være tilfældet her. Hvis de vil tage risikoen for at blive pålagt sagsomkostninger, kan din søster nægte at flytte og dermed gennemtvinge at sagen bliver behandlet i Boligretten. Derved kan de vinde tid og lettere finde en ordentlig permanent bolig.

      Først må det dog undersøges, om man kan blive enig med udlejer om en sløjfning af denne bestemmelse.

      Din søster og svoger bør melde sig ind i Amager Lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.