Pludselig ændring af TV pakke fra mellem til lille…

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Pludselig ændring af TV pakke fra mellem til lille…

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13990
      Camilla 5632
      Medlem

      Hej!

      Hvordan skal jeg forholde mig ift, at udlejer pludselig efter næsten to års udlejning, har foretaget pakkeskift til en mindre TV pakke med henvisning til, at sådan gør han i andre ejendomme og mundtligt har sagt, at det hele tiden kun har været meningen, at han ville betale for den lille pakke, selvom vi har haft mellem pakken i næsten to år.

      I lejekontrakten står der, at udlejer leverer fælles signalforsyning, og antennebidrag må således være indeholdt i huslejen eftersom denne ikke er udspecificeret i lejekontrakten.

      Er det OK,

      – at udlejer uden videre, og efter to år med anden TV pakke, nedjusterer TV pakken?

      – at hvis vi vil have en større TV pakke, så skal vi selv betale differencen?

      Skal vi bare være glade for den større TV pakke vi har haft de første par år uden ekstrabetaling eller kan vi sige, at nu har det været sådan i næsten to år, så har det nok været meningen og så kan det ikke pludselig laves om, og vi burde vel i det mindste have haft det varslet og ikke først fået besked, når ændringen er sket?

      Håber I kan hjælpe mig lidt videre i den her sag, hvor jeg ikke ved, hvordan jeg skal forholde mig og hvad mine rettigheder.

      På forhånd mange tak for hjælpen!

      Hilsen Camilla

    • #13991
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis I fik oplyst ved indflytningen, at lejligheden var tilsluttet den mellemstore pakke, er der tale om en forringelse af lejemålet, når I nu kun får den lille pakke. I har mulighed for at kræve nedsættelse af huslejen.

      Meld jer ind i en lejerforening og få konkret sagsbistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.