Permanent genhusning hvor længe?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Permanent genhusning hvor længe?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12135
      Ib Elligsøe
      Medlem

      Jeg er permanent genhuset i et parcelhus efter kommunen har meddelt forbud mod at jeg bor i det landhus, som jeg var lejer i, grundet huset var sundhedsskadeligt at bo i. Har jeg krav på at blive boende i parcelhuset, så længe udlejer trods påbud fra kommunen ikke har renoveret landhuset.

      Kommunen har nu bedt mig opsige lejemålet i landhuset. Det vil jeg gerne, forudsat jeg får en lejekontrakt på ubestemt tid i parcelhuset. Kan jeg kræve det???

      Parcelhuset er ejet af tredje person, og jeg vil meget gerne kunne fortsætte med at blive boeende i parcelhuset.

      Hvad vil I anbefale??

    • #12136
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis du kan blive enig med parcelhuset ejer om at du får en permanent kontrakt er problemet løst og du kan opsige landhuset.

      Hvis du ikke kan blive enig om at leje parcelhuset permanent, er det tvivlsomt om kommunen kan tvinge dig til at opsige landhuset. I dette tilfælde bør du have bistand af en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.