Partner flyttet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9158
      Anonym
      Gæst

      Hej,
      Min kæreste og jeg gik fra hinanden i januar i år. Den lejlighed vi boede i var en som jeg var skrevet op til, og han flyttede derfor helt frivilligt. “Problemet” er at det er en 3 værelses lejlighed og jeg har hørt at man min. skal bo 2 personer i den (og det skal være en partner) ellers smider de en ud. Kan det virkelig passe?? Jeg tør nemlig ikke at oplyse det til boligforening i frygt for at blive smidt ud – og det betyder at hans navn SKAL blive stående på døren!

      Jeg har mødt en ny, og vi snakker allerede om at flytte sammen. Men jeg er også i tvivl om han så kan “erstatte” min tidligere kæreste, så kravet om at bo min. 2 i lejligheden opfyldes. Ved I om han kan det??

      På forhånd tak.

      MVH
      KBH

    • #9159
      Anonym
      Gæst

      De “krav” du beskriver er kun noget boligselskabet kan håndhæve på det tidspunkt kontrakten indgås.
      Hvis din fraflyttede partner ikke direkte var skrevet på lejekontrakten som med-lejer på linje med dig selv, så betyder det reelt INTET at din bofælle flytter eller bliver skiftet ud.
      – Det giver ikke boligselskabet nogen lovlig anledning til at opsige dig eller på anden måde presse dig over en anden, mindre, lejlighed.
      Hvis du modtager boligsikring/boligydelse vil der dog selfølgelig komme nogen konsekvenser dér.

      Under alle omstændigheder synes jeg du skulle tage alle relevante papirer med dig, og opsøge assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.