Overtagelsesdato flyttes

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10801
      Anders Olsen
      Medlem

      Hej.

      Jeg ved ikke helt om der overhoved er nogle regler eller noget. Men her er mit spørgsmål alligevel.

      Jeg har fundet en lejlighed jeg gerne ville leje. Og i første omgang var denne lejlighed sat til udlejning pr. 1/10-11, men via email blev denne dato blev så rykket til senest 1/11-11, hvilket på daværende tidspunkt ikke gjorde mig noget, da jeg så også kunne nå, at finde ud af noget med mit nuværende lejemål.
      Vi nærmer os så denne dato, hvor jeg skriver til ham der vil udleje den (privat udlejer), og rykker lidt for lidt info, om hvornår den er klar, og får bare svar tilbage om, at han vil skrive, så snart der er nyt info.
      Dags dato (27/10-11) skriver han så pludselig, at han tidligst vil leje den ud pr. 1/12-11, hvilket jeg selvfølgelig bliver meget overrasket over, da jeg jo, pga han lovning om anden dato, er begyndt at gøre klar, til at skulle flytte mine ting osv. Er der nogle regler, som kan forhindre ham i at gøre således, eller må jeg bare vente?
      Skal lige siges, at vi endnu ikke har udført en lejekontrakt, hvilket jo nok er en stor fejl?

      Mvh Anders

    • #10802
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis den mail, udlejer har tilsendt dig, indeholder et egentligt tilsagn om at du kan flytte ind den 1/11, så kan du eventuelt gøre krav på dækning af ekstraomkostninger, f.eks. til opbevaring af dine møbler og lignende.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand til sagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.