overtagelse af overdækket terrasse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen overtagelse af overdækket terrasse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13846

      Hej !
      Jeg har fået en lejlighed i en andelsboligforening.

      Der er noget der undre mig. Til denne lejlighed er der en overdækket terrasse med plastikplader, som en anden lejer har lavet, sokkert for mange år siden.

      Andelsboligforeningen forlanger, at jeg skal skrive under på, at jeg vil overtage den overdækkede terrasse for ellers skal dem der bor der nu pille den ned, selvom de heller ikke har sat den op.
      Jeg blev ringet op af den nuværende lejer, der fortalte mig at viseværten havde sagt, at der var kommet nye regler der går ud på, at hvis jeg underskriver, så hæfter jeg for at nedtage den samt erstatte muresten hvis de går i stykker ved nedtagelsen, hvis jeg ikke kan overtale den næste lejer efter mig til at overtage den. Den ser i forvejen noget forsømt ud.

      Da jeg ikke har tænkt mig at bo der så længe har jeg heller ikke lyst til at påtage mig dette ansvar. og det lyder i mine øre fuldstændigt sygt, at man pålægger lejere ansvar for noget de ikke har opsat eller er skyld i.

      Hvad siger loven ?

      Tak og med venlig hilsen

      Dns.

    • #13847
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil mene, at denne kontraktsbestemmelse strider imod en ufravigelig paragraf i lejeloven, hvorefter en lejer ikke kan “forpligtes til at bringe det lejede i bedre stand, end den, hvori han modtog den” (§ 98, stk 1)

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.