Overtagelse af nyt lejemål – 3B boligforening

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Overtagelse af nyt lejemål – 3B boligforening

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13636

      Hej

      Jeg skriver til jer vedrørende overtagelse af nyt lejemål. Min kæreste og jeg flyttede ind i en helt nyopført lejlighed på adressen Kolben 26, 3.1 2730 Herlev den 1. November 2013.

      Vi har haft en del problemer siden indflytning derfor skriver jeg til jer for at høre om dette kan være rigmeligt og hvad vi kan gøre.

      Inden indflytning var vi til åbenthus for at se den lejlighed vi nu bor i, da vi så den første gang var der ikke opført køkken endnu.
      Vi fandt ud af hvordan vi kunne søge den og fik den så. Da vi havde sagt ja, betalt indskud og første måneds husleje også skal se den for første gang opdager vi at komfur og emhætte er opsat forkert, sådan så det vender ind i stuen og ikke ind i køkkenet, dette er en kæmpe arkitekt fejl og har de også indrømmet med de vil de stadig have at vi betaler halvdelen hvis dette skal ændres.
      Deres begrundelse er:

      Vi har bare også en sagsøkonomi der bl.a. pga de statslige rammebeløb ikke må overskrides, så jeg kan ikke blot betale fra kasse 1.

      Det er jeg ikke helt tilfreds med og slet ikke når emhætten dårligt nok kan suge og vi så står med al stege os i køkkenet lige ved siden af vores nye stof sofa.

      Udover det har vi siden indflytning haft problemer med vores ventilationskanaler som både har larmet helt vildt og pustet kold luft ind – skal laves der sker bare ikke så meget.

      Vi bor på 3. sal og det er nu 2 gang elevatoren ikke virker, og også 2 gang vi står uden varmt vand i 2 dage uden varsling.

      Udover det har vi haft gennemgang af alle de fejl og mangler der var som de ikke har været og lave endnu.

      Her den anden dag skulle vi have sat lamper op og fandt så også ud af at de fleste kontakter i lejligheder er lavet forkert eller vender forkert.

      Syntes det helt går meget langsomt og man skal ringe flere gange og der sker stadig ikke noget.

      Syntes det er helt urigmeligt eftersom vi flytter ind i en helt ny lejlighed med en husleje på omkring 10.000 kr om måneden.

      efterhånden syntes jeg vi burde få noget kompensation for alt det der har været og stadig er.

      Håber i kan hjælpe os.

      Mvh Nikita Pfeiffer

    • #13637
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dit spørgsmål er for omfattende til at vi kan besvare det udtømmende her. Men jeg kan oplyse dig om følgende:

      De små mangler – som f.eks. den dårlige emhætte – kan man selv indbringe for Beboerklagenævnet, der har til huse på rådhuset i din kommune.

      De større mangler kan også indbringes for Beboerklagenævnet, men her kan det være en fordel at melde sig ind i en lejerforening for at få bistand, fordi det kræver mere erfaring og overblik, hvis der er tale om en større sag. 

      Endelig er der de mangler, som er så grundlæggende, at der ikke kan rettes op på dem ved en simpel istandsættelse. Her kan man gå til Boligretten og kræve forholdsmæssigt nedslag i lejen i stedet for. i dette tilfælde skal man have en advokat på sagen. Men det er tilrådeligt, at man starter med at få rådgivning i en lejerforening, som har erfaring i boligretssager.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

      Kontakt

      Roskilde Lejerforening.

      Sankt Peders Stræde 2, 1.

      4000 Roskilde

      Telefon 4635 1819 (tir, og tors. mellem 19-21)

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.