Overtagelse af lejemål.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10212
      Allan Hansen
      Medlem

      Jeg har fået et svar vedr. overtagelse af lejemål.

      Sagen er den at jeg er flyttet hjem til min mor igen og hun skal snart flytte.
      Kan jeg overtage lejemålet efter hende eller er jeg tvunget til at flytte?

      Vi har kontaktet boligselskabet 3B som sagde at det kun kan lade sig gøre hvis der er tale om skilsmisse eller dødsfald.

      Jeg har lidt svært ved at gennemskue nedenstående svar jeg har fået og jeg håber at i kan skære det ud i pap for mig.

      På forhånd tak.

      (SVAR: 14/04-2011 21.39 Jakob Lindberg
      Sv: Overtagelse af lejemål.
      Efter Lejelovens § 77 a (Almenlejelovens § 74) kan parter, der har boet sammen i mindst 2 år aftale, hvem der skal forsætte lejemålet, hvis den, som har lejekontrakten flytter. Efter højestretspraksis gælder dette dog ikke for hjemmeboende børn, som har boet sammen med deres far eller mor hele deres liv og ønsker at overtage lejemålet. Reglen gælder kun, hvis barnet har boet uden for hjemmet og derefter er flyttet hjem og har genetableret den fælles husstand med sin mor eller far og derefter har boet sammen med moren eller faren i 2 år.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg)

    • #10213
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Brevkassen er ikke beregnet for konkret rådgivning. Normalt får man kun 1 svar. Hvis du melder dig ind i Køge Lejerforening og sender dine papirer til foreningen, skal jeg gerne uddybe min besvarelse enten pr mail eller ved personlig/telefonisk samtale. Kontingentet er 330 kr om året. Se kontaktoplysninger ved at klikke på “Lejerforeninger” ovenfor.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.