Forsvar den omkostningsbestemte husleje! › Forums › Lejerbrevkassen › Overnatningslejlighed plus betalt sekretær
- Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
-
15. september 2014 kl. 7:21 #14277
Karsten Krabbe
MedlemPå det årlige budgetmøde blev følgende 2 forslag vedtaget. Begge forslag fremsat af afdelingsbestyrelsen.
A. Overnatningslejlighed:
En lejlighed som fysisk er beliggende ved siden af beboerhuset omdannes til »overnatningshotel«.
(Lejligheden er pt. ikke udlejet)I stedet for huslejen (ca. 7.000 kr) skal gæster i bebyggelsen (og beboerhuset) kunne overnatte til samme takst som på det lokale vandrerhjem.
B. Betalt sekretær:
Der skal ansættes en sekretær 7 timer om måneden. Sekretæren skal bl.a. opdatere afdelingens hjemmeside og Facebook-side.
(Afdelingsbestyrelsen er så vidt vides ulønnet.)For mig at se påtager afdelingsbestyrelsen sig to nye »roller«, nemlig som UDLEJER og som ARBEJDSGIVER.
(Der er i forvejen en person, som ulønnet formidler udlejning af beboerhuset).Kan en afdelingsbestyrelse selvstændigt påtage sig disse roller uden samtidig at fx tegne diverse forsikringer og andre krav?
-
25. september 2014 kl. 13:13 #14278
Jakob Lindberg
ModeratorA: Det er tvivlsomt, om I kan vedtage, at lejligheden fremover skal være vandrehjem. det betyder, at man nedlægger en bolig og omdanner den til erhverv. Det skal godkendes af kommunalbestyrelsen.
B: Afdelingen kan godt vedtage, at boligorganisationen ansætter en deltidssekretær. Det er boligorganisationen, der er arbejdgiver og som får ansvaret i henhold til lovgivningen på arbejdsmarkedet.
Med venlig hilsen, Jakob Lindberg
-
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.