over 100% huslejestigning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12664
      Maria Berg
      Medlem

      Kære Brevkasse, er der ingen lov som beskytter lejer mod en så stor stigning ?før betalte jeg 350 pr .,eft. korrekt advarsel steg den til kr 705,- pr kvm. eksl. forbrug, udlejer har ikke fortaget forbedringer, alle forbedringer har jeg fortaget og betalt.
      Men trods jeg ikke har været steget i 10 år så kan det vel ikke belaste mig i den grad for at udlejer har “sovet i timen” ?
      Eller jeg som normal lønmodtager sættes på gaden da en lønstigning passende til ny leje jo klart ikke er muligt. Jeg har boet i lejemålet siden 1994. Jeg er eneste beboer i ejendommen som ellers kun har erhverv.
      Huslejnævnet har anerkendt det og det skal nu i boligretten.
      Med venlig hilsen
      Maria Berg

    • #12665
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Kære Maria Berg

      Det er en ulykkelig situation, du er kommet i. Men der er desværre ingen lov, som begrænser selve stigningens størrelse, men der er derimod grænser for hvor høj huslejen efter forhøjelsen kan være. Huslejenævnet kan have taget fejl. Det kan jeg ikke bedømme ud fra dit brev. Men en kvadratmeterleje på 705 kr. årligt er ikke usædvanlig. Den kan være fuldt lovlig, såfremt lejeligheden har været forbedret siden 1975

      Du kan læse mere om lejefastsættelse i sidste nummer af Lejer i Danmark, som findes her på hjemmesiden. Klik på BLADET, HOVEDUDGAVE

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.