opsigelsesfrist ved fremleje af udlejers lejlighed

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen opsigelsesfrist ved fremleje af udlejers lejlighed

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10426
      Bettina 2015
      Medlem

      Jeg bor i en fremlejet leje lejlighed hvor udlejer selv har adresse men aldrig befinder sig.
      Han bor hos sin kæreste, og fremlejer uden om boligselskabet.

      Læser jeg det korrekt i lejeloven, at jeg, når jeg bor til leje i udlejers egen bolig, så kun har en måneds opsigelse?
      Mener det er stk. 82 og 86 jeg så det i?

      Kort fortalt ville han smide mig ud med 14 dages varsel, så trak han i land hvorefter jeg selv opsagde lejemålet. Så aftalte vi fraflytning 1 september, men nu skriver han pludselig 31 oktober (3 måneder).

      Er jeg ikke i min ret til at fastholde den ene måneds opsigelse?

      Der ud over betaler jeg én fast husleje alt inkl. (vand, varme, tv, el, vaskeri mv.) Er dette lovligt?
      Jeg ved efter fremsendelse af boligforeningens budget, at han tjener små 2000 på at fremleje sin lejelighed.

      Desuden har han angiveligt brugt noget af mit indskud. Er dette tilladt, og hvad gør jeg hvis han ikke har det når jeg fraflytter?

      På forhånd tusind tak.

    • #10427
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Egentlig har du 3 måneders opsigelse, da du har lejet en hel lejlighed. Hvis udlejer ikke har ret til at fremudleje lejligheden og han ikke har informeret dig herom, har du ret til at ophæve lejemålet, dvs. fraflytte og undlade at betale husleje fremover. Såvidt jeg forstår, har I ingået en aftale om at du skal fraflytte 1. september. Denne aftale er udlejer bundet af.

      Han må ikke tjene på fremudlejningen. Du kan evt. få det for meget betalte retur ved at klage til huslejenævnet. Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.