Opsigelse ved dødsfald i visiteret ældrebolig

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opsigelse ved dødsfald i visiteret ældrebolig

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11236
      Dorte 2836
      Medlem

      Hvad forstår man ved

      “udlejer er forpligtet til at forsøge udlejning af lejlighed” ?

      Hvornår har udlejer gjort nok?

      Hvordan måles det /bevises?

      I dette tilfælde er det opsigelse efter dødsfald i ældrebolig – som man kun kan blive visiteret til – og som ligger aktraktivt og altid har haft nær 100 ældre på venteliste.
      Pludselig er der ingen venteliste, bygningerne skal nemlig renoveres og derfor efterspørges de ikke.
      Jeg måtte betale fuld husleje – uden min mors boligstøtte – i 4 måneder. De godtog nemlig ikke heller min skriftelige opsigelse førend skifteretsattesten forelå.

      Så hvordan måles udlejers forpligtigelse til at udleje så hurtigt som muligt? Skal udlejer ku’ bevise annoncer, opslag etc?

    • #11237
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I dette tilfælde skal udlejer som minimum tilbyde lejligheden til dem, der står på venteliste. Hvis boligselskabet ikke har gjort dette, fordi lejligheden skal renoveres, så har udlejer helt klart ikke opfyldt sin pligt til hurtig genudlejning.

      Det er muligt, at du er nødt til at anlægge sag mod udlejer ved boligretten.

      Søg bistand hos en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.