Opsigelse som følge af ikke aftla gulvrenovering?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opsigelse som følge af ikke aftla gulvrenovering?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13099
      Anonym 4729
      Medlem

      Jeg bor i en privat udlejningsejendom og påtænker selv at betale for en fuld afslibning af gulvet og behandling med lud og olie.

      Udlejer vil alene tillade sporadisk afslibning samt behandling med gulvlak (betalt over den indvendige vedligeholdelseskonto).

      Behandlingen med lud og olie medfører ikke, at gulvet i forbindelse med fraflytning ikke kan lakeres efter en let afslibning hvor lud og olie fjernes.

      Jeg er vidende om, at jeg ikke er forpligtet til at betale for vedligeholdelse af gulvet og at vedligeholdelse af gulvet ikke hører under den indvendige vedligeholdelseskonto.

      Mit spørgsmål er: Kan udlejer opsige lejemålet på baggrund af at jeg, uden hans tilladelse, fuldsliber gulvet og behandler det med lud og olie? Jeg er indstillet på også at betale for en reetablering med gulvlak når jeg flytter.

      På forhånd tak for svaret.

    • #13100
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Da der ikke er tale om vanrøgt, kan du efter min opfattelse ikke blive lovligt opsagt, fordi du ludbehandler gulvet istedet for at lakere det.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.