Opsigelse på landejendom med gammel kontrakt?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opsigelse på landejendom med gammel kontrakt?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13089

      Jeg har boet til leje i en villalejlighed i roskilde vest, hvor udlejer som selv bor i samme hus, vælger at sælge huset og flytte på en landejendom i Viby. Min datter og jeg bliver tilbudt at flytte med, hvilket er en drøm for os.

      På landejendommen har vi en bolig for os selv, men som har været brugt som kontor facilitet da det blev bygget. (Jeg mener han har fortalt efter vi er flyttet ind, at det ikke er godkendt til beboelse, kan det mon have en betydning for mig i den sidste ende?)

      Men… Efter vi er flyttet til Viby, skal jeg hjælpe dem mere og mere, og pludselig “arbejde” for dem, dvs. Lukke heste ind og ud, fodre dem hver morgen, samt stå til rådighed døgnets 24 timer. Alt dette på trods af, at jeg står alene med et lille barn på armen, og ikke får en billigere husleje af den grund. Det skal selvfølgelig siges at jeg da har tilbudt min hjælp til at starte med, men ikke en fast hjælp, og slet ikke at det skulle fortsætte og være gratis arbejdskraft for dem. Da de så tilbyder at jeg kan passe en hest de har stående, men som der ingen papir/pas er på, siger jeg selvfølgelig at jeg gerne vil tage mig lidt af den, og samtidig spørger jeg op til flere gange efter dens pas, da det er ulovligt at have den stående uden. Jeg betaler dens smed og vaccination, men da hesten ikke kan rides, og de stadig ikke kan fremvise papirer/pas på den, så siger jeg nej tak til at tage mig mere af den, hvilket gør konen rigtig gal, og pludselig bliver det rigtig ubehageligt at være mig. Hun har før, og nu igen efter denne situation, chikaneret mig med grimme beskeder på facebook, hun holder øje med alt hvad jeg foretager mig, kommer og går osv. Hvilket åbenbart er et problem for hende, når jeg ikke er til deres rådighed.

      Jeg vælger midt i alt det her at give dem en opsigelse. Det har taget mig nogle dage, at få en underskrift fra dem, hvorpå de skriver under på modtagelse af opsigelsen. Jeg ha da læst min kontrakt igennem igen, og den er kopieret fra den tidligere lejlighed som vi lejede af dem i Roskilde vest, og derfor da der ikke er noteret andet under paragraf 11 gik jeg ud fra at der var 3 måneders opsigelse.

      Men jeg vil jo rigtig gerne ud før, og flytter faktisk alle mine ting i weekenden. Da de gør alt for at gøre det ubehageligt for mig, og det virker på alle de beskeder som de sender mig at de bare vil af med mig, og pludselig skal de have adgang til både mit loft og bolig, og når jeg ikke har overnattet der, lyder dette også som et problem. Da jeg så nævner at jeg sagtens kan flytte ud før, men at så syntes jeg mit depositum bør gå til lejen istedet (jeg frygter at jeg alligevel ikke får mit depositum tilbage da de er så sure og ubehagelige) men det kunne der bestemt ikke være tale om. Men… Jeg har lige fået oplyst at når det er en landejendom så er der kun 1 måneds opsigelse.? Hvad gør jeg så nu? Når jeg først har sagt op i den tro at der var 3 måneder og gerne vil flytte før, kan den ene måneds opsigelse så gælde alligevel?

      Eller har jeg skudt mig selv i foden?

    • #13090
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der gælder ikke særlige opsigelsesregler for landbrugsejendomme, så du kommer nok til at betale husleje i opsigelsesperioden. Til gengæld kan det være, at du kan få lejen nedsat med tilbagevirkende kraft fra indflytningstidspunktet.

      Meld dig ind i Roskilde Lejerforening og få bistand. Se kontaktoplysningerne ved at klikke på Lejerforennger.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.