Opsigelse/konkurs

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11967

      Hej

      Jeg tilflyttede et rækkehus 1. januar 2012. Jeg betalte ikke indskud, da jeg selv skulle sætte lejemålet i stand. Det er privat eget af et ægtepar. 30marts i år bliver konen erklæret konkurs( de er gift). Så nu er der kurator på. Huslejen indbetaler vi nu til kuratoren. Det blev udlejer meget vred over og sendte en opsigelse p.g.a. manglende huslejebetaling, den frafaldt dog da vi jo havde betalt, bare til kuratoren.

      Nu har vi igen modtaget en opsigelse med 1års varsel. Denne gang fra ægtemanden. Med begrundelse, at de selv vil benytte lejemålet. (deres eget hus skal sælges) og det skal vores også, som udlejningsejendom, kuratoren vil sælge begge ejendomme. Kan de opsige os i denne situation??? Og hvad gør vi hvis huset ikke bliver solgt inden året er omme??? I opsigelse står ikke noget om indsigelse.. Der står blot at de vil bo der selv i følge lejelovens §83 a.

      Er lidt ked af, at jeg allerede skal flytte når jeg nu lige har gjort det i stand. De må jo have vist lidt om hvor det bar hen da jeg underskrev kontrakten.

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.