Opsigelse/fraflytning mv,

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9351
      Anonym
      Gæst

      Hej!
      Jeg lejede pr.1 februar en lejlighed privat – som jeg nu har opsagt af forskellige grunde.
      – Jeg har næsten ikke benyttet mig af lejligheden(hvilket udlejer er klar over), har ikke hængt noget op på væggene og det kan ikke ses at jeg har haft lejligheden.
      Min (private) udlejer kræver nu at der skal males samt slibes trægulve.

      I min lejekontrakt er der påført at lejligheden er nyistandsat ved indflytning og at lejemålet ikke skal afleveres nyistandsat ved lejemålets ophør.

      Der er senere påført i kontrakten:
      Ved udflytning: lejemålet skal ved lejemålets ophør afleveres nyistandsat på tilsvarende måde og omfang som ved indflytning og denne istandsættelse skal være gennenført og afsluttet inden lejemålet ophører, hvorfor lejligheden skal tømmes 14 dage før lejemålets ophør, i hvilket tidsrum lejeren uændret betaler husleje. Istandsættelsearbejderne udføres af faguddannede håndværkere, indskud vil blive brugt hertil, resten udbetales.

      Jeg betalte 12500 i indskud.

      Må udlejer virkelig kræve at det hele skal nyistandsættes, som sagt kan det virkeligt ikke ses at jeg har brugt lejligheden? For så er det bye bye 12500,- med de istandsættelseskrav.

    • #9352

      Efter lejeloven kan det under ingen omstændigheder (lovligt) kræves, at lejer ved fraflytning skal aflevere det lejede i bedre stand end den, hvori det oprindeligt blev overtaget.  Derfor har du – udfra din beskrivelse af situationen – en rigtig god sag.

      Læs mere i opslaget om Fraflytnings-afregning.

      Jeg vil kraftigt tilråde dig snarest muligt at opsøge videre assistance i en lokal lejerforening.

      Venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.