Opsigelse efter solgt ejendom

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opsigelse efter solgt ejendom

  • Dette emne er tomt.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10005

      Hej Jeg blev opsagt 31 maj 2010, med 1 års varsel, da ejeren selv ville bo i den lejlighed jeg lejer, men nu har han solgt ejendommen til sin søn, her pr. 1. januar 2011.
      Mit spørgsmål er så, at opsigelsen vel ikke gælder længere, da han (faren) ikke længere ejer ejendomen og derved ikke længere kan kræve at jeg skal flytte?
      Samt skal jeg gør/skrive noget til udlejer om at opsigelsen ikke længere er gældne?
      Mvh Brian

    • #10006
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja du har ret. Adgangen til at opsige en lejer med 1 års varsel gælder kun ejeren. Skriv til den nye udlejer, at du betragter opsigelsen som bortfaldet.

      Du må forberede dig på, at han vil søge at gennemtvinge opsigelsen alligevel. Du skal derfor have sagkyndig bistand enten i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #10007
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja du har ret. Adgangen til at opsige en lejer med 1 års varsel gælder kun ejeren. Skriv til den nye udlejer, at du betragter opsigelsen som bortfaldet.

      Du må forberede dig på, at han vil søge at gennemtvinge opsigelsen alligevel. Du skal derfor have sagkyndig bistand enten i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.