Opsigelse af serviceordning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opsigelse af serviceordning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12987

      Jeg bor til leje, hvor opvarmningskilden er gasfyr. I forbindelse med levering af gas, har der været tilknyttet en serviceordning og et 3 årigt hovedeftersyn. Det er ikke en service, jeg har bestilt – eller underskrevet og heller ikke en ordning, jeg ifølge huslejekontrakten skal betale. Til trods for det, er udlejer meget tilbageholdende med at refundere udgiften, som jeg indtil nu har betalt. Han har – på vegne af mig – opsagt serviceordningen, fordi han ikke vil betale for den.
      Spørgsmålene er herefter følgende:
      Hvem er forpligtet til at betale for serviceordningen, som indbefatter tilkald?
      Er det lovligt og forsvarligt overfor lejer, at udlejer samtidig opsiger det 3 årige eftersyn?

    • #12988
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Denne serviceordning falder inden for det, der skal betales over varmeregnskabet, jf. lejelovens § 36, stk. 2. Hvis han har opført udgiften som en post på et lovligt fremsendt varmeregnskab, skal du betale den.

      Hvis han har opkrævet udgiften separat, er det formentlig ugyldigt, og du har krav på at få pengene tilbage.

      Hvis ejendommen er omfattet af “lov om fremme af energibesparelser i bygninger”, så er kontrollen lovpligtig.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.