Opsigelse af lejet kælderlokale

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opsigelse af lejet kælderlokale

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11446

      Jeg selv og en veninde har i nov 2011 lejet en del af en kælder, til hobbybrug.
      Kælderen som lejes af en vinduespudser, er opdelt i 3 rum. Et rum som man kommer direkte ind i udefra, dernæst et 18 kvm lokale, som er det vi lejer af ham, og et lille tilstødende lokale, som der kun er adgang til, fra det lokale vi lejer. Dette lille lokale, benyttes af udlejer som lager.
      Jeg ved ikke om udlejer ejer kælderen, men det tror jeg ikke han gør. Han bor ikke selv i ejendommen. Så han må selv være lejer, og dernæst fremleje lokalet til os…

      Da vi ønsker at opsige lejemålet hurtigst muligt, som i lejekontrakten er opgivet under “benyttelse” som “lager”, mener vi at der må være 1mds opsigelse og ikke 3 mdr, da det må høre ind under “garager, stalde o.lign.
      Har vi ret i dette? Kan han kræve 3 mdrs opsigelse? Og hvad sker der hvis vi nægter?
      Vi har skrevet under på en standard-kontrakt som udlejer har foretaget rettelser i med kuglepind… Har hørt at dettte rent faktisk gør kontrakten ugyldig… Er det rigtigt??

      Vi har desuden haft nogle problemer med at udlejer kommer brasende ind af døren uden varsel, uanset om han har et ærinde eller ej, samt at vi har oplevet der er blevet rykket rundt på vores ting i lokalet…
      Håber meget vi kan få svar hurtigst muligt, da kontroversen er på sit højeste lige nu!!

      På forhånd tak for hjælpen
      mvh.

    • #11447
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg tvivler på, at I får ret i, at jeres lejemål falder ind under begrebet “garager, stalde og lign”. Domstolene plejer, at fortolke “og lign.” meget snævert i den slags tilfælde.

      Hvis I kan bør i flyttehurtigst muligt. Skriv til ham at lejemålet opsiges med 1 måneds husleje og at den står til rådighed for genudlejning på den dato, hvor I har ryddet lejemålet. Få kvittering for aflevering af nøgler. Hvis han ikke vil acceptere, at I flytter med 1 måneds varsel, vil han trække de sidste to måneder fra jeres depositum. I kan derefter stævne ham ved boligretten efterfølgende.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.