Opsat væg i lejlighed – udflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opsat væg i lejlighed – udflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13280

      Hej 🙂

      for 4 år siden da de to jeg deler lejlighed med flyttede ind sammen med en tredje person, fik de sat en væg og dør op så der kom et værelse ekstra så det blev en 4 værelses.. næsten 3 år senere flytter jeg så ind og der har boet 2 andre end mig siden væggen kom, men her bor stadig 2 af de oprindelige som fik den sat op.
      Nu har vi så opsagt lejligheden og væggen skal rives ned.. kan det passe at jeg skal betale 1/3 af prisen for det af mit depositum?? –

      Det skal lige siges, at på kontrakten på lejligheden står de to jeg bor med som lejere, og de fremlejer mit værelse til mig.. så jeg står ikke til at leje det hele jo…

      Hva er mine rettigheder og muligher?
      Mange tak

    • #13281
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Udlejeren kan ikke kræve betaling for nedtagning af væggen, hvis han gjorde opmærksom på denne forpligtelse, da han gav tilladelse til opsætning af væggen – eller hvis han slet ikke har givet tilladelse.

      2) Det er dem, der står på lejekontrakten, der hæfter for istandsættelsen over for udlejeren. Fremlejere hæfter ikke. Hvis du har haft fordel af, at I har kunnet bo flere i lejligheden, fordi væggen er blevet opsat, synes jeg det er rimeligt, at du betaler en del af udgiften. Men det er ikke nogen pligt.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg 



Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.