opsagt pga. ulovlig udlejning.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen opsagt pga. ulovlig udlejning.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11201

      Hej

      jeg lejer en lejlighed på amager, det er en andelslejlighed, jeg over tog den d. 10 november 2011 den var ikke istand gjort ( det var aftalt og skal afleveres i samme stand). vi har lavet en leje kontrakt der siger at vi må bo her i 2 år og at der er 3 måneders opsigelse beggeveje..
      mit problem er at bestyrelsen i andelselsforeningen kom tirsdag d. 14 december kl 21.15 og bakkede på min dør og spurte efter min udlejer, jeg fortæller at jeg lejer hans lejlighed, de spørger meget ind til lejligheden hvor meget jeg gir osv. faktisk uden at præsenterre sig selv. de fortæller at lejligheden bliver udlejet ulovigt, så min udlejer har ikke fået en tilladelse til at leje den ud til mig. de vil nu have at jeg skal give dem en kopi af lejekontrakt ellers har jeg ikke krav på mine 3 måneders opsigelse.. kan det virkelig være rigtigt ?? og hvad gør man i sådan en sag ??

      Håber på i kan hjælpe ..

      Med venlig hilsen
      Michella Errebo

    • #11202
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Andelsboligforeningens bestyrelse kan ikke tilsidesætte dine rettigheder med hensyn til opsigelse, fordi du ikke vil udlevere kontrakten til dem. Du har ikke noget retsforhold over for andelsboligforeningen, men kun over for din udlejer, altså den andelshaver, som du har lejet lejligheden af.

      Men du har et alvorligt problem: Hvis andelsboligforeningen vælger at ekskludere andelshaveren og får medhold heri ved domstolen, så ryger du ud samtidig med vedkommende.

      Med mindre du kan få en ordning med andelsboligforeningens bestyrelse, må du belave dig på, at du skal flytte.

      Du bør have bistand af enten en lejerforening eller af en lejeretskyndig advokat. Hvis du tvinges til at flytte før 2 årsperioden udløber kan du eventuelt kræve erstatning af andelshaveren. Det kan være at du betaler for meget i leje. Lejen kan du få nedsat med tilbagevirkende kraft fra indflytningen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.