opsagt lejemål, skal være ude i løbet af 7 dage???

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen opsagt lejemål, skal være ude i løbet af 7 dage???

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10679
      kenneth 2257
      Medlem

      Mit lejemål er blevet opsagt pga. en betalingsfejl via. netbank.
      Jeg har modtaget brev fra min udlejer hvor i der står, at jeg skal være ude af lejlighed i løbet af 7 dage….kan det være rigtigt, at der ikke er længere frist?.
      Hvad med mit depositum og 3 mdr. forudbetalt husleje?, jeg er klar over at der ryger en del af depositum til renovering af lejemål.
      Skal lige siges at det er privat udlejer.

      Jeg syntes det er total tarveligt gjort fra udlejers side….jeg har boet i lejligheden i 9 år, og husleje er altid betalt til tiden…..men der er sgu ingen kære mor her…..
      Pak dit L… og kom ud af vores lejlighed, ellers kommer fogden forbi og tager en lille snak med dig, hvilket vil medføre yderligere udgifter for dig.

    • #10680
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal ikke lade dig presse, men straks gå til en advokat. Det sker tit, at udlejerne begår fejl, som medfører, at ophævelsen af lejemålet er ugyldig

      Blandt andet har udlejeren pligt til at sende en rykker, før han ophæver lejemålet, se nedenfor Lejelovens § 97, stk. 2.

      Du har under alle omstændigheder ret til at få dit depositum og forudbetalt retur.

      Med venlig hilsen, Jakob

       

       

      § 93, Stk. 2. Udlejeren kan kun hæve lejeaftalen som følge af for sen betaling, hvis lejeren ikke har berigtiget restancen senest 14 dage efter, at skriftligt påkrav herom er kommet frem til lejeren. Udlejerens påkrav skal være afgivet efter sidste rettidige betalingsdag og skal udtrykkeligt angive, at lejeforholdet kan ophæves, hvis lejerestancen ikke betales inden fristens udløb.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.