Opkrævning til udvendig vedligeholdelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opkrævning til udvendig vedligeholdelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13960

      Hej

      Jeg bor til leje i en opgang med 6 lejligheder, som er er ejet af en privat mand.

      Jeg har en standard lejekontrakt som er hentet på jeres hjemmeside, Typeformular A, 8. udgave.

      Jeg har netop fået en opgørelse på forbrug for halvåret 01.07.13-31.12.13, og der har jeg indbetalt mere end jeg har brugt. Min udlejer har dog opkrævet ekstra 800 kr. til snerydning og udendørslys.

      Kan han det?

      I kontraktens §8 under udvendig vedligeholdelse står der jo følgende: “…Udlejer skal ligeledes sørge for renholdelse og sæd- vanlig belysning af ejendommen og adgangsvejene til det lejede, ligesom udlejer skal renholde fortov, gård og andre fælles indretninger”.

      Udlejer har på intet tidspunkt oplyst at disse ekstra udgifter kunne forekomme, hverken mundtligt i lejemålets løbetid eller skriftligt i kontrakten.

    • #13961
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej. Din udlejer kan ikke opkræve ekstra for snedrydning og udendørsbelysning. Der er kun fire udgifter, som lovligt kan opkræves ved refusion uden for huslejen: 1) Varme, 2) vandforbrug (hvis der er individuelle målere), 3) elforbrug (hvis der er individuelle målere og kun i forbindelse med solcelleanlæg) og 4) antenne

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand. Kreative udlejere kræver som regel for meget i leje. Du kan måske få nedsat lejen.

      Med venlig hilsen, Jakob

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.