Opkrævning når ny lejer er flyttet ind

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opkrævning når ny lejer er flyttet ind

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10643
      Lizbet 2214
      Medlem

      Hej DKLF.

      Min kæreste og jeg flyttede ind i vores nye lejlighed d. 1/9 2011, den var hverken rengjort eller istandsat.

      Vi opsagde den gamle lejlighed med tre måneders varsel, dog med fraflytning d. 14/9, så lejligheden kunne udlejes hurtigst muligt. Lejligheden blev lejet ud d. 15/9 til en bekendt.

      Ejendomsmesteren og jeg havde en aftale om flyttesyn, samt aflevering af nøgler på den gamle lejlighed d. 14/9, men han dukkede aldrig op.

      Den ny lejer flyttede ind d. 15/9 og nu begynder ejendomsmesteren at spørge ind til mangler ved lejligheden, som skal udbedres.

      Mit spørgsmål er, om ejendomsmesteren kan opkræve mig for istandsættelse, når der er flyttet en ny lejer ind i den gamle lejlighed?

    • #10644
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Privat udlejningsbyggeri:

      I princippet kan en ejendomsmester/udlejer kræve istandsættelse på fraflytterens regning, hvis han stiller krav herom inden for 14 dage efter fraflytningen. Hvis han først stiller kravet efter at den nye lejer er flyttet ind, opstår der et bevisproblem, da der kan være tvivl om hvorvidt det er fraflytten eller tilflytteren, der har lavet skaden.

      Der findes særlige regler for alment byggeri.

      Meld jer ind i en lejerforening og få bistand. Se i Menuen under “Lejerforeninger”

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.