opkrævning for altan

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10943
      danny hansen
      Medlem

      hej jeg bor i et alm boligbyggeri og har en lejlighed på 112 kvm iflg min kontrakt nu har jeg så målt efter og fundet ud af at de 20 af mine kvm er altanen der lukket med vinduer men bestemt ikke på nogen måde egnet til disideret beboelse så nu er spørgsmålet jo om det er lovligt at kræve husleje for det da vi betaler pr kvm i selskabet mvh danny hansen

    • #10944
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeres leje skal fordeles efter det såkaldte bruttoetageareal. Det kan du læse mere om i: Bekendtgørelse om beregning af arealet af boliger og erhvervslokaler. (BEK nr 311 af 27/06/1983)

      https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=54655

      I følge bekendtgørelsen medregnes åbne altaner ikke i arealet. Det må betyde, at lukkede altaner medregnes. Der er ikke nogen kvalitetskrav til altanen i den forbindelse.

      Ved den interne fordeling af huslejen mellem lejlighederne i jeres bebyggelse, skal der tages hensyn til eventuelle kvalitetsforskelle. Det vil sige, at hvis du har en lejlighed, hvor 20 ud af 112 kvadratmeter er uopvarmet og din nabo har en lejlilghed hvor hele lejligheden er opvarmet, så skal din nabo betale en højere leje pr kvadratmeter end dig.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.