opkrævning af varme efter et år kan han det???

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen opkrævning af varme efter et år kan han det???

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10222
      oliver 1808
      Medlem

      Hej Brevkasse.

      Vi flyttede ud af en lejlighed sidste år 31/4-2010. Hvor en ny lejer flyttede ind samme dag.

      Vi fik vores depositum i AUG/SEPT. hvor der var trukket 10.000.kr, vi fik ingen opgørelse eller noget som helst, hverken for varme eller vand.

      Jeg gik ud fra at alt var betalt, da han sendte det resterende depositum tilbage….-10.000.kr

      Nu har vi fået en ekstra regning på 8500.kr på et girokort fra ham, men der fremgår intet om hvor meget vi har brugt.. bare et clean girokort med hans informationer på, det ser eller virker noget mystisk, da vi gik udfra at når han sender en del af depositumet tilbage, er vi sådan set færdig med hinanden og vi ikke har noget mellemværende.

      Jeg har kigget på kontrakten og der står afregning forgår hver den 1.jan, men det virker også mærkelig, da vi den jan. selvfølgelig betalte for vores forbrug, men mener bestemt ikke at vi kan nå at bruge for 12000.kr på 4½ måned.

      Vi har ikke set regnskab fra ham, eller opgørelser på anden måde.
      Nu har jeg bedt om et varme regnskab for 2009 og 2010, da jeg egentlig gerne vil se om aconto beløbet stemmer overens med forbruget, fra den forrige lejer, da man godt kan for fornemmelsen at han har sat aconto beløbet lavt for at få lejet sin lejlighed ud.

      Hvordan skal vi forholde os til denne ekstra store regning

      mvh Oliver

    • #10223
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis opkrævningen på 8.500 ikke er et gyldigt varmeregnskab, kan I sidde den overhørig.

      Een af betingelserne for om et varmeregnskab er gyldigt er, om der er en korrekt vejledning til lejeren om hans ret til at gøre indsigelse. Der skal stå, at lejeren har ret til at gøre indsigelse inden seks uger efter modtagelsen af varmeregnskabet. Står der ikke det, er varmeregnskabet ugyldigt.

      I kan formentlig også rejse en sag om afregning af depositum. Han må kun fratrække noget fra depositum, hvis I har pligt til at istandsætte lejemålet ved fraflytning. Det kræver at han senest 14 dage efter jeres fraflytning har sendt et specificeret krav på istandsættelsen.

      Meld jer ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.