Opkrævning af vandforbrug og afledningsafgift

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opkrævning af vandforbrug og afledningsafgift

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12177
      Kim Hansen
      Medlem

      Hej

      Jeg bor til leje i ejendom med 4 lejligheder + erhvervslejemål (privat udlejer).

      Jeg vil høre om udlejer kan efteropkræve for vand og vandafledningsafgift ?

      Det mener jeg ikke han kan når der står følgende i min lejekontrakt vedr. husleje m.m.:
      $3:
      Leje: 7.600 kr.
      A’conto varme: 400 kr.
      I alt pr. måned 8.000 kr.
      (felterne a’conto vandbidrag, antennebidrag og udgift til beboerrepræsentation, er blanke).

      $5
      Udlejer leverer varme og varmt vand? JA
      Lejemålet opvarmes med fjernvarme/naturgas

      Udlejer leverer vand til lejemålet? JA
      Hvis JA, udgiften til vand fordeles på grundlag af individuelle forbrugsmålere: NEJ

      Endvidere har jeg fået opkrævning for “storskrald” (fordelt på de 4 lejemål). Må han opkræve dette ? Det er ikke nævnt i lejekontrakten.

      På forhånd tak for hjælpen

    • #12178

      Dit spørgsmål kunne tyde på, at udlejer ikke har ret til at opkræve vand ved siden af huslejen – kontraktligt/aftalemæssigt og måske mangler der endda også individuelle vandmålere på alle tappesteder.

      Ud fra dine oplysninger er det også olovligt/uretmæssigt, at udlejer opkræver “storskrald” særskilt, idet dette forudsættes dækket over huslejen.

      Når dette -med alt mulig forbehold – er sagt, må jeg indrømme, at for at kunne give et egentligt svar på dit spørgsmål må man have langt flere oplysninger om situationen. Det er nødvendigt at nærlæse både lejekontrakt og de aktuelle skrivelser i sagen. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Afslutningsvis: Hvis du/I ikke allerede har orienteret jer via “Lejers rettigheder”, så skulle I se på opslaget om vandregnskaber: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/88/stikord/Vandmlere-og-vandregnskaber

      Med venlig hilsen

      Heenrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.