opkrævning af ekstra husleje ved udflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen opkrævning af ekstra husleje ved udflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11056
      ida gade
      Medlem

      Jeg har tidligere lejet et værelse, men fik tilbudt en ny lejlighed i august med indflytningsdato d. 15 september. Da der i min lejekontrakt står, at jeg har 3 måneders opsigelse, opsøgte jeg udlejer, og jeg fik her at vide at jeg sagtens kunne nøjes med at betale husleje for september såfremt jeg var fraflyttet lejligheden omkring d. 17 september, hvilket jeg så gjorde – og afleverede også nøglerne ved udflytning – så jeg sagde selvfølgelig ja tak til den nye lejlighed.
      Jeg har intet hørt fra udlejer indtil jeg et par gange rykkede for en opgørelse for nogle uger siden, og har nu fået denne fremsendt.
      I opgørelsen er der af mit depositum blevet trukket husleje for både oktober og november, så jeg kontaktede udlejer, da jeg troede der var sket en fejl. Det viser sig så, at udlejer ikke har kunnet leje værelset ud, og derfor mener jeg skal betale husleje for to måneder mere end aftalt. Som sådan ville det have været helt fint, hvis jeg var blevet kontaktet, og havde vidst jeg havde haft en ekstra lejlighed – men jeg er på intet tidspunkt blevet kontaktet af udlejer og informeret om dette. Er det lovligt at opkræve ekstra husleje, når der er indgået en mundtlig aftale om noget andet? Jeg har sendt en bekræftelse på min udflytning d. 17 september, og min far var til stede da vi indgik den mundtlige aftale.

      På forhånd tak

    • #11057
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Den mundtlige aftale er bindende for udlejer. Problemet er, at for at tvinge ham til at tilbagebetale de to måneders husleje, skal du stævne ham ved boligretten. Med mindre du kan få fri proces, kan det nok ikke betale sig. Opsøg den lokale lejerforening – eller eventuelt advokatvagten i byden og få råd.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.