ødelagte ting i.f.m. reperatio

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen ødelagte ting i.f.m. reperatio

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9337
      Anonym
      Gæst

      Til Lejebrevkassen
      Jeg bor i et rækkehus i en boligforening.Rækkehusene blev byggt for 5 år siden. Nedenfor vores haver, som hører til lejemålene, er der en lang mur som skrider ud. Den skal repareres og i den forbindelse skal boligfoeningen grave ca. 1,5 til 2 meter ind i vores haver.

      I mit tilfælde betyder det, at jeg skal grave samtlige planter og buske op på dette stykke – beplantning som jeg selv har købt.Nogle af buskene har efterhånden dannet et kraftigt rodnet og dem kan jeg ikke grave op. Dertil kommer at der er masser af løg og planter som jeg skal fjerne, så de kan komme til.

      For det første er det noget af et arbejde at grave planterne op og for det andet er jeg bange for at mange af dem vil gå til.

      Jeg har desværre en tvist med boligforeningen, der går på følgende:

      Boligforeningen siger at jeg skal grave mine planter op og stille dem andetsteds i forbindelse med reperationen af muren.

      Jeg har kontaktet boligforeningen, for at høre hvem der betaler for de planter som evt ikke kan overleve flytningen og for de buske som ikke kan graves op – ( med mindre andre kan og jeg køber mig til det)

      Et andet spørgsmål: kan boligforeningen overhovedet forlange at jeg skal grave mine planter op?

      Jeg mener det ville være rimeligt hvis de fik en gartner til det. Må de godt pålægge mig at jeg selv skal forestå arbejdet og at jeg selv skal betale for de planter der evt ikke overlever?

      Med venlig hilsen
      Lise Thomsen
      ( Reperationen består af at de skal grave ud til en støttemur inde i haverne, som skal afhjælpe trykket på den eksisterende mur) .

      1.

    • #9338

      Det er en uacceptabel situation du beskriver, og du kan sandsynligvis hjælpes ved at køre sag gennem beboerklagenævnet.

      Men for at besvare dine spørgsmål må man have langt, langt flere oplysninger om situationen, kontrakt og øvrige aftaler, tilstanden, omstændigheder m.v..

      Med din type af spørgsmål er vi med andre ord ovre i konkret sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.

      Derfor må vi henvise dig til at søge assistance i en lokal lejerforening.

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.