Nyt køle/fryseskab??

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13518
      I. Laursen
      Medlem

      Hej,
      Jeg er førtidspensionist og bor til leje i en gammel privatejet ejendom med 2 lejemål hvor det ene lejemål står tomt.
      Jeg har sagt mit lejemål op til fraflytning pr 1/3-14, der er alt for mange problemer her.
      Der er ingen vicevært, udlejer mener jeg selv skal sørge for pasning af have, snerydning, udendørsbelysning bliver ikke rep. efter den tidligere lejer udøvede hærværk på bedlamperne som nu ikke virker, ingen af disse punkter er nævnt i min lejekontrakt som værende mit ansvar.
      Jeg har meget utætte vinduer og deraf en helt urimelig varmeudgift.
      Ved indflytning for 7 år siden aftalte vi at udlejer installerede hårde hvidevarer, men for ikke at huslejen skulle blive for høj indsatte vi et køle/frys jeg havde fået foræret, det er dog opført i kontrakten som værende udlejers. I går gik mit køle/fryseskab i stykker jeg kontaktede udlejer som ikke vil installere et nyt, da han ikke mener det er hans problem, men det står som sagt i kontrakten. Hvad gør jeg, jeg vil ikke have den udgift, når jeg fraflytter lejemålet om 3 mdr. og ikke har brug for det derefter, hvis han skal levere et nyt vil han fratrække det fra mit depositum ved fraflytning, kan han det?
      Mvh.

    • #13519
      Jakob Lindberg
      Moderator

      For det første synes jeg, du skal kontakte en lejerforening og få dem til at bedømme, om du betaler for meget i husleje. Det gør langt hovedparten af alle private lejere. Du kan nå at få en huslejenedsættelse for de sidste måneder du bor i lejemålet. Hvis du har fået huslejeforhøjelse inden for det sidste år kan huslejenedsættelsen ske med 1 års tilbagevirkende kraft.

      Udlejer kan ikke fratrække udgiften til et nyt køleskab i dit depositum.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.