Nyt indskudslån

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11103

      Jeg er blevet genhuset i et rækkehus pga. skimmelsvamp i den gamle lejebolig. Jeg skal tilbage når det er blevet ordnet.

      Jeg betaler husleje og forbrug på den nye adresse, og den gamle bolig er IKKE sagt op idet jeg skal tilbage. Boligselskabet betaler huslejen og forbrug på min gamle adresse. Mit indskud fra den gamle bolig kan ikke overføres til den nye, fordi nogen kreditorer som jeg skylder penge har gjort udlæg i dem.

      Mit indskud bliver derfor stående på den gamle bolig og nu vil boligselskabet også have et indskud på den nye bolig. De siger, at det er mit forsikringsselskab som skal betale det nye indskud.

      Har boligselskabet lov til at opkræve indskud i en genhusningsbolig og hvis ja, kan det så blive dækket af min forsikring?
      Håber på et hurtigt svar.

    • #11104
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg har aldrig været ude for spørgsmålet før – mit svar er derfor med forbehold.

      Umiddelbart vil jeg mene, at du ikke er forpligtet til at betale nyt indskud, da der er tale om midlertidig genhusning. Du kan prøve at spørge dit forsikringsselskab, hvilken praksis de har i et sådant tilfælde, men jeg vil tro, at de vil afvise at betale, da det – så vidt jeg kan forstå – er boligselskabet, der er skyld i at du må genhuses. Dermed må det også være boligselskabet eller deres forsikring, der skal betale indskuddet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.