nyinstandsættelse og manglende indflytningsrapport

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen nyinstandsættelse og manglende indflytningsrapport

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14587
      Sarah Green
      Medlem

      Jeg har en lejekontrakt med en privat udlejer, hvor der står at lejemålet udlejes nyistandsat og ligeledes skal afleveres nyistandsat.

      Der står også “ja” til at der er blevet lavet en indflytningsrapport, men denne rapport er aldrig blevet lavet. Det går op for mig nu, at jeg ikke kan bevise lejlighedens stand ved indflytning. Der er bl.a. mærker i min køkkenbordplade og parketgulvet er ret slidt. Nu er jeg nervøs for at udlejer vil tvinge mig til at betale for en fuld istandsætning af fx gulvet når jeg flytter.

      Jeg har boet i lejligheden i 2 år og skal til forlænge kontrakten. Hvordan sikrer jeg mig bedste fremover? For det er jo for sent at lave en indflytningsrapport og påpege mangler nu? Kan jeg få indført i kontrakten at istandsættelsen kun gælder vægge og lofter og ikke inventar og gulve?

      Eller få udlejer til at lave en liste over hvad han mener med “nyistandsat”
      altså en liste over ting jeg skal ordne i lejligheden inden fraflytning (fx spartle, male – og IKKE afhøvle gulve)? Eller hvordan griber jeg det an?

      Mvh. Sarah

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.