Nye vinduer i lejemål

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11035
      møller 2632
      Medlem

      Jeg skal have sat nye viduer i mit lejemål i mart/apr. 2012 og efterfølgende en meget stor huslejestigning. Imidlertid viser det sig at mine 3-fags buede vinduer i 3 stuer ikke kan åbne de øverste 3 vinduer og jeg har fået oplyst fra ejer af ejendommen, at det ikke kan laves. Dette medføre, at jeg sommeren igennem må ligge for lukkede vinduer, og ikke kan gå fra mit lejemål med vinduer på klem for udluftning, idet jeg bor i en meget lav stue lejlighed. Forsikringsselskabet oplyser mig, at hvis jeg går eller sover for åbent vindue med tyverisikring, er jeg ikke forsikret for kontanter, smykker, ure etc. samt at jeg kun er forsikret for 2% af forsikringssummen på øvrige ting.
      Min husleje stiger på grund af en forbedring af lejemålet, men jeg mener at det er en forringelse af mit lejemål.
      Hvor i lejeloven – hvilken §, kan jeg bruge overfor udlejer i dette tilfælde?

    • #11036
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I følge boligreguleringslovens § 25 kan huslejenævnet modsætte sig gennemførelsen af en forbedring, hvis den ikke er hensigtsmæssig.

      Reglerne om forbedringslejeforhøjelser er meget komplicerede, så jeg vil råde dig til at søge sagkyndig bistand i en lejerforening. se i menuen under Lejerforeninger.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

      <!–table {mso-displayed-decimal-separator:”,”; mso-displayed-thousand-separator:”.”;} @page {margin:1.0in .75in 1.0in .75in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in;} td {padding-top:1px; padding-right:1px; padding-left:1px; mso-ignore:padding; color:black; font-size:12.0pt; font-weight:400; font-style:normal; text-decoration:none; font-family:Calibri, sans-serif; mso-font-charset:0; mso-number-format:General; text-align:general; vertical-align:bottom; border:none; mso-background-source:auto; mso-pattern:auto; mso-protection:locked visible; white-space:nowrap; mso-rotate:0;} –>

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.