Ny situation

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12693

      Som opfølgning på mit spørgsmål d. 14/1-13
      “Adgang til selv at renovere, i opsigelsesperioden”
      Da min kæreste fik at vide at lejligheden ikke nåede at blive lejet ud pr. 1. feb.
      Spurgte hun om en evt udsættelse af flyttesyn, og dermed mulighed for selv at nå at renovere resten.
      Dette var iflg. varmemesterens ferieafløser ikke nødvendigt, der kunne bare laves et opfølgende flyttesyn senere, derfor blev der lavet flyttesyn d. 16. jan.
      Dette blev grd. varmemesterens ferie lavet af en administrativ medarbejder fra Lejerbo, som så hvilket arbejde der var udført, og hvilket der ikke var, flere værelser var komplet nymalede, hvilket han på ingen måde kommenterede eller tog notater omkring.
      Nu er rapporten så kommet, heri står at alle rum skal have hvidtet lofter og malet vægge.
      Samt visse andre ting.
      I alt en regning som beløber sig til knap 20.000 kr. som er depositums størrelse.
      Da min kæreste henvender sig på ejendomskontoret (til afløseren) bliver hun bedt om at aflevere nøgler, hvilket ikke var aftalen, da hun jo skulle få en længere frist til selv at renovere, inden et nyt flyttesyn. beskeden var at det havde han aldrig sagt 🙁
      I øvrigt var nøglerne også lige meget, da de havde bestilt låsesmed til omstilling af låsene.
      Ved kontakt til lejerbos administration, er der heller ingen hjælp eller indrømmelser at hente, den administrative medarbejder der foretog flyttesyn, er nu også på ferie, og sådan er reglerne bare, men hun er velkommen til at sende en skriftlig klage.
      Problemet er bare at nu har hun ikke længere adgang til lejligheden, og håndværkerne kan gå i gang, således at alle beviser er væk.
      Alle anbefaler LLO, men min kæreste på sygedagpenge, som blot ville i billigere lejlighed kan ikke skaffe de godt 1.400 kr. som et medlemskab koster.
      Hun har haft en stram økonomi grd. rygoperation og efterfølgende genoptræning.
      Nu ser det ud til at hun ender med 1. md. dobbelt husleje, og mistet depositum (dermed indskudslån til den nye lejlighed) hvilket æder mere end et års besparelse på den nye lejlighed.
      Har du nogle ideer til hvordan vi håndterer en sag som denne?
      Vi har talt om forbrugerprogrammet Kontant eller Basta, men det er jo ikke sikkert at de finder potentiale nok, og ville jo være smartest at klare det interne med Lejerbo.
      PS: undskyld den lange historie, svært at gøre kort.

    • #12694
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Problemet er så kompliceret, at din kæreste har brug for egentlig sagsbehandling, og det kan vi ikke yde her i brevkassen

      Jeg vil derfor anbefale hende at melde sig ind i en af lejerforeningerne i Danmarks Lejerforeninger. Se listen i menuen, Lejerforeninger. Vore foreninger er væsentlig billigere end LLO’s og mindst lige så gode.

      Med venlig hilsen, Jakob Linderg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.