Ny lejekontrakt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13641

      Hej.
      Kan min private udlejer tvinge mig til at underskive en ny lejekontrakt?? Jeg bor i en 2 værelse lejlighed på 59 m2.i vejle, og der står i min 9 år gamle lejekontrakt at jeg skal betale 3500 kr. plus varme, den 1-3-2004 og næste gang den 1-4- 2004 osv.. plus 700 kr.til varme og vand.
      Der stå ikke noget om at jeg stiger på noget tidspunkt, og har aldrig stiet i alle disse 9 år jeg har boet her, men nu vil de nye eger af ejdommen ( der har 6 lejligheder ) have mig til at skive under på en ny lejekontakt, og stige i husleje, men det er jeg da ikke intreserret i at skive noget under, jeg har ikke modtaget en ny lejekontrakt i nu. Kan de tvinge mig til at skive under på at skal stige i husleje ??

      Håber at i kan hjælpe mig.

    • #13642
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej. din udlejer kan ikke tvinge dig til noget som helst så længe du betaler din husleje til tiden. Hvis du ikke har nogen tidsbegrænsning i din kontrakt, så gælder den så længe du lever.

      Udlejer kan muligvis sætte din husleje op ved at varsle huslejestigning efter de såkalde småhusregler i boligreguleringsloven. Men jeg tror ikke, at han kan få en sådan huslejeforhøjelse godkendt i huslejenævnet eller i boligretten, da du i forvejen betaler en høj leje. Din leje svarer til 711 kr pr. m2 om året. Det er højt i en by som Vejle, med mindre ejendommen er opført efter 1991 eller den er gennemgribende moderniseret.

      Men jeg vil anbefale dig at melde dig ind i en lejerforening og få rådgivning. Trappelejeklausulen i din nuværende lejekontrakt kan være ulovlig. Det er også ulovligt for en udlejer at opkræve acontobetling for vand, hvis der ikke er individuelle vandmålere i her lejlighed.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

      Hadeslev og Omegns Lejerforening

      Højgade 6
      6100 Haderslev
      Tlf. 74521780

      Telefon 74 52 17 80 svares i vores åbningstid
      Kontoret er åbent: Onsdage kl. 15.30 til 17.30
      Mobil 61 65 22 45
      Træffetider på mobil:
      Mandag til torsdag fra kl. 17.00 til 21.00
      Fredag fra kl. 13.00 – 21.00
      Lørdag og søndag fra kl. 10.00 – 18.00
      – Der svares ikke tilbage på telefonsvarer, så ring igen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.