Nøgler, syn og opkrævning ved udeblivelse :)

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Nøgler, syn og opkrævning ved udeblivelse :)

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10794

      Hejsa,

      Jeg har 2 spørgsmål, som jeg håber I kan være behjælpelige med.

      1: Vi fraflytter en lejlighed den 1. dec. – med B-ordning, og der står i brevet fra udlejer, at nøglerne skal afleveres hos varmemesteren senest kl. 12.00 den 1. dec. Men der bliver først afholdt syn den 2. dec. Skal vi aflevere nøglerne inden syn eller hvordan?! Vi har fået af vide, at det bør vi ikke, da vi så kan komme til at betale for ting, som reelt kan blive ødelagt af i tidsrummet fra vi fraflytter og til synet. Hvad siger loven?!

      2. Vi har fået den ‘trussel’:
      Ved udeblivelse fra syn, bliver der pålagt et gebyr på kr. 500,-.
      Det har vi fået af vide af anden synsinspektør, at det skulle være direkte ulovligt at skrive og ‘true’ med – samt det ikke er lovligt at opkræve kr. 500,- hvis folk udebliver fra syn. Det er ikke det, at vi ikke vil deltage i syn, men jeg bryder mig ikke om at blive ‘truet’ til at komme til det 🙂
      Er det ulovligt eller hvad?!

      Jeg håber inderligt I kan hjælpe os…
      Jeg vil gerne fraflytte på en ordentlig måde og være en god lejer, men jeg vil også behandles som mennesker og udlejer skal selv overholde loven og regler 🙂

      På forhånd tak for hjælp og svar 🙂

      Venligst,
      Mette

    • #10795
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) I bør afleverre nøglerne den 1. december. Fotografér lejligheden, så I kan se, om der har været nogen inde i den og ændre på noget. Der står ikke noget i loven om dette.

      2) I kan ikke blive pålagt noget gebyr selv om I udebliver fra syn. Hvis der alligevel bliver lagt et gebyr på den endelige flytteafregning, bør I indbringe sagen for Bebeoerklagenævent i jeres kommune.

      Meld jer ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen,

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.