Nedsat husleje?

  • Dette emne er tomt.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13282

      Jeg bor har boet i min lejlighed i 8 måneder nu, og for ca. 2 måneder sidne, begyndte det at dryppe ind fra loftet i stuen når det regnede. Jeg kontaktede min udlejer, som var klar over problemet (Det havde han bare aldrig nævnt), og han siger at ejendommen skal renoveres i november. Efterfølgende er det blevet meget værre. Det regner fra et stort areal af loftet, det drypper ned af væggene, væggene er stadigvæk våde indenunder tapetet, tapetet buler og ligger i vand og vi har målt at der kom ca. 30 liter vand ind på én nat. Det går ud over vores sofa, og nu har vi flyttet alle møbler hen i én ende af stuen, og kan ikke bruge det stykke hvor det regner ind.

      Har vi krav på et afslag i huslejen, så længe vi skal bo sådan? – Og kan det være sundhedsskadeligt at bo med våde vægge og loft?

      Hilsen Karina.

    • #13283
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Ja, det er sundhedsskadeligt at bo i en fugtskadet bolig. Der vil komme skimmelsvamp. Du bør derfor klage til kommunalbestyrelsen, som har en særlig forpligtelse til at gribe ind over for sundhedsfare i boliger.

      Skriv til kommunaldirektøren og henvis til: VEJLEDNING nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum. Du kan selv læse vejledningen på:

      https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=121028

      2) Ja du har krav på afslag i huslejen. Det vil formentlig kræve, at du anlægger en retssag mod udlejeren. Start med at få rådgivning i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #13284
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Ja, det er sundhedsskadeligt at bo i en fugtskadet bolig. Der vil komme skimmelsvamp. Du bør derfor klage til kommunalbestyrelsen, som har en særlig forpligtelse til at gribe ind over for sundhedsfare i boliger.

      Skriv til kommunaldirektøren og henvis til: VEJLEDNING nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum. Du kan selv læse vejledningen på:

      https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=121028

      2) Ja du har krav på afslag i huslejen. Det vil formentlig kræve, at du anlægger en retssag mod udlejeren. Start med at få rådgivning i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.