Nedsættelse af forbedringstillæg

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Nedsættelse af forbedringstillæg

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10246
      Anders 1831
      Medlem

      Hej,

      Huslejenævnet har afgjort, at forbedringstillægget på min tidligere lejlighed skal sættes ned med cirka 7000 kroner årligt for de to år, jeg boede i den pågældende lejlighed.

      Så vidt jeg kan læse af afgørelsen, har udlejer nu fire uger til evt. at indberette sagen for ankenævnet. Sker dette ikke, skal pengene tilfalde mig senest den 1. juni ifølge afgørelsen.

      Jeg har nu tre spørgsmål:

      1. Hvordan udregner jeg i praksis, hvad det præcise beløb er – inklusiv renter?
      2. Skal jeg fremsende mit krav til udlejer, eller skal denne af egen drift sørge for at betale beløbet til mig?
      3. Hvordan forholder jeg mig, HVIS udlejer undlader at betale ved fristens udløb?

      På forhånd tak,
      Anders

    • #10247
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Anders

      AD 1.: Det har jeg ingen mulighed for at svar på, da jeg ikke kan se huslejenævnets kendelse og den nærmere formulering. Du har også krav på renter for den periode, du har betalt for meget. Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Ad 2.: Udlejer skal selv betale beløbet inden fristens udløb.

      Ad 3.: Formentlig vil du være tvunget til at indgive sagen til boligretten for at få en dom for dit tilgodehavende. Spørg lejerforeningen til råds.

      Med venlig hilsen. Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.