Nægtes ophængning på vægge?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Nægtes ophængning på vægge?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12466
      Søren 4075
      Medlem

      Må udlejer på kollegium nægte (via vedtægter/husorden)at der sættes fastmonterede lamper op og i det hele taget hænges noget op på væggene, undtagen på nogle trælister?

      Jeg mener det “burde” være i strid med reglerne med denne begrænsning – så må man jo fx ikke hænge en læselampe op over sin seng, men skal anskaffe et natbord, som der måske ikke er plads til/eller man ikke har lyst til.

    • #12467
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg har ikke været ude for spørgsmålet før. Umiddelbart vil jeg tro, at et sådant forbud er i strid med den såkaldte installationsret som står i almenlejelovens § 35, se nedenfor.

      Skriv et brev til udlejeren og meddel, at du vil sætte en lampe op. Hvis de forbyder dig det eller truer med ophævelse af lejemålet, skal du gå til en lejerforening og få bistand til at køre en sag.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

      Almenlejeloven § 35. Lejeren har ret til at foretage sædvanlige installationer i det lejede, medmindre udlejeren kan godtgøre, at ejendommens el- og afløbskapacitet ikke er tilstrækkelig til installationen. Lejeren skal give meddelelse til udlejeren, inden lejeren foretager installationen.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.