Når nye lejere flytter ind samme dag som vi flytter ud

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Når nye lejere flytter ind samme dag som vi flytter ud

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10911

      Hej,
      Min kæreste og jeg fraflytter i morgen, og samme dag vil de nye lejere flytte ind.
      Udlejeren vil udarbejde en fraflytterapport hvor der beskrives malers- og lakeringsarbejde vi hæftes for.

      Hvordan kan udlejeren udføres disse rennoveringer inden de nye lejere flytter ind?
      Kan udlejeren tilbageholde vort depositum selvom rennoveringer aldrig er blevet udført?

      MVH

    • #10912
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udlejer kan formentlig ikke nå at istandsætte lejemålet inden de nye flytter ind. Normalt vil det være en fordel for jer, fordi en udlejer skal kunne dokumentere, hvormeget en istandsættelse har kostet. Det kan føre til, at I skal have jeres depositum retur uden fradrag for istandsættelse. Hvis der går mere end 14 dag fra jeres fraflytning, kan udlejer ikke kræve penge for istandsættelse.

      Jeg tager et forbehold for, at jeg ikke har læst jeres kontrakt, hvor der af og til står nogle bestemmelser, der forringer lejeres normale rettigheder . Jeg vild er for stært anbefale jer at melde jer ind i en lejerforening og få egentlig sagsbistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.