Når jeg lejer privat

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9160
      Anonym
      Gæst

      Kære brevkasse
      Jeg bor til leje privat, og er lige blevet opsagt med tre måneders varsel. Gælder der de samme regler for en privat udlejer som en lejeforening? Jeg bor i stueetagen af et hus, udlejer bor ovenpå. Jeg er pt. i Frankrig, og i søgen efter en mulig fremlejer, foreslog udlejer sin søster, som stod uden tag over hovedet. Men da hun ikke havde et job, kunne hun ikke betale fuld leje, så det blev vedtaget, at jeg skulle hjælpe med 700kr. pr. måned af 3500kr. Dette synes jeg var ok, eftersom jeg efterlod min lejlighed møbleret! Men i fredags, tre måneder før jeg kommer tilbage til DK, modtog jeg en email:
      “Min søster har desværre ikke fundet noget sted at bo – derfor får vi selv brug for værelserne til min søster. – Vi står naturligvis ved den indgåede aftale så du kan flytte tilbage den 15/7-08 og bo der til 1 september.

      OPSIGELSE – afsendt 11/4-2008
      Men vi bliver så nødt til på grund af denne uforudsete udvikling hermed at opsige dig til
      fraflytning d. 1 september 2008″

      Har min udlejer ret til dette!

      Glæder mig til at høre fra jer, for jeg så helst at jeg kunne blive boende.

      På forhånd tak for hjælpen
      Thit

    • #9161
      Anonym
      Gæst

      Den beskrevne og citerede opsigelse er et klokkeklart eksempel på en totalt ugyldig opsigelse. Den opfylder ikke lejelovens formelle krav til overhovedet at være en opsigelsesskrivelse, og begrundelsen for opsigelsen er aldeles ugyldig.
      Læs mere herom i opslaget om opsigelser: http://www.dklf.dk/rettigheder/_rettigheder/00000026.htm

      Som du muligvis har udledt af dette opslag: HVIS du i givet fald lovligt skulle opsiges fra din lejlighed, vil du efter al sandsynlighed have krav på mindst et års opsigelsesfrist.

      Jeg vil kraftigt opfordre til at du meget snarligt opsøger konkret assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.