murbrokker som isolering i gulv

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen murbrokker som isolering i gulv

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11585
      Hm 2738
      Medlem

      vi bor til leje på 2.sal i et hus som ejes af et stort boligselskab. for en uge siden trådten jeg igennem vores gulv på vores datters værelse (fyrtræ) og da tømre har fjernet det dårlige træ opdager jeg at under gulvbrædderne er der fyldt helt op med gammelt mørtel,murbrokker olign..har fundet ud af at det var en metode man brugte i gamle dage og huset er trods alt fra før 1940.pænt velholdt af udseende.
      Dog mener jeg ikke den isolering fungere godt nok idag og vi må have de fleste radiator på 3 her i vinters for at vi kan holde ud at være her..gulvet er flot og er det originale fra den tid, men hvordan er reglene idag for isolering i lejligheder til fremleje?

      Ved der er meget strenge regler ved nybyggeri når der skal lægges isolering.
      vores lejlighed er på 112kvm og vi gir 6300,- i husleje, inc vand,varme og antenne hvilket er billigt, men kan vi klage over dårlig isolering i gulve ?
      Vi bor lige under taget og har også skunk rundt omkring, hvor vi på dage med hård blæst kan mærke det trækker ind fra skunken

    • #11586
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Som lejer har man ikke noget retskrav på at udlejer skal betale for efterisolering i eksisterende lejemål. I har to muligheder:

      1) I kan på et afdelingsmøde beslutte, at der skal efterisoleres. Dette skal så financieres gennem en huslejestigning.

      2) I kan bruge råderetsreglerne til at lave en individuel modernisering – f.eks. efterisolering af skunk og energiruder – for jeres eget lejemål. I skal selv betale. Med den lave varmeudgift, I har, er det tvivlsomt, om det kan betale sig.

      3) Varmemæssigt kan det nok ikke betale sig at isolere i gulvet, da varmen kommer nedefra. Men hvis I er plaget af støj fra underboen kan det være aktuelt.

      Meld jer ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.