Modtagelse af post under istandsættelsen

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Modtagelse af post under istandsættelsen

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10158
      Daniel 1747
      Medlem

      Hej…

      Jeg står med et problem mht. min adresse.. jeg er pr. 21/3 fraflyttet min lejlighed. Jeg har betalt husleje frem til 15/4 da jeg stadig er bundet af opsigelsen. Og faktisk bundet et par måneder endnu. Udlejeren har dog fundet en ny lejer fra 15/4, og jeg skal derfor kun betale husleje dertil. Jeg fraflyttede lejligheden d. 21/3, hvor jeg i samme omgang afleverede nøglerne til lejligheden, og gennemgik “syn” af lejligheden, med min udlejer. Problemet er nu at min udlejer “nægter” mig at kunne modtage post på adressen. Jeg må ikke have navn på postkassen. Og hvis der kommer noget post, har han sagt at han nok skal levere det til min kommende adresse. Men jeg skal jo bruge mine breve nu?? Derudover har han vel overhovedet ingen ret til at kunne se hvorfra jeg modtager post? Jeg har rykket for at få nøglen til postkassen, som jeg så vil aflevere dagen hvor vi aflæser diverse målere, umiddelbart inden d. 15/4. Først taler han udenom, uden at svare. Efterfølgende har han ignoret det. Og til sidst har han svaret vredt at, “du kan bare få alle 3 nøgler og så betale for de 3 måneders opsigelse!”. (kommende lejer har først modtaget kontrakt idag – udlejer har dog pr. telefon sagt at den er udlejet, og fremskyndet et syn og aflevering af nøgler) Jeg får først min nye lejlighed pr. 15/4, og kan derfor først modtage min post der, denne dato. Under synet af lejligheden, afleverede jeg alle nøgler, inkl. den til postkassen. Jeg har ikke modtaget nogen kvittering, for synet af lejligheden, eller for aflevering af nøgler. Jeg står og mangler noget utrolig vigtig post. Jeg har på fornemmelsen at min udlejer ikk hele tiden har 100 % rent mel i posen. Jeg ved bl.a. at maleren ved udflytningen betales sort. Og det til 4500 kr. for 40 m2, i en lejlighed som har været beboet i knap 4 måneder. Jeg har idag været forbi for at se om han evt. har lejet lejligheden ud allerede her fra d. 4, og har kunnet score sig en ekstra ½ måneds husleje. Dog er der ikke flyttet nogen ind endnu, men tjekker igen d. 1.4. I samme omgang så jeg at han har tapet postkassen over, så der overhovedet ikke kommer noget post! Altså han har løjet om at han tjekker min post og videregiver den til mig. Kan min udlejer nægte mig at kunne modtage post, så længe jeg betaler husleje, og kan jeg forlange nøglen til postkassen tilbage? Håber i kan hjælpe mig.

      Mvh Daniel

    • #10159
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er tvivlsomt, om du har ret til at have rådighed over postkassen efter at du har afleveret lejligheden. I praksis er der i hvert fald ikke noget, du kan gøre for at en sådan rådighed inden den 15/4, hvis udlejer ikke vil samarbejde. Jeg vil anbefale dig, at du bruger en midlertidig c/o adresse hos familie eller venner – eller eventuelt en postboksadresse. Det sidste er nok det sikreste, hvis du skal modtage vigtig post i den mellemliggende periode.

      Med hensyn til regninger for istandsættelse vil jeg anbefale dig, at melde dig ind i en lejerforening for at få råd og bistand i denne sag, hvis du er bange for at blive snydt.

      Hvis du har boet i din gamle lejlighed i mindre end 1 år, bør du også få lejerforeningens vurdering af, om du har betalt for meget i husleje. I så fald har du mulighed for at få nedsat huslejen med tilbagevirkende kraft fra indflytningen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.