modsigende oplysninger

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10135

      Hej.

      Jeg har læst jeres husdyr-test, men er stadig en smugle i tvivl.

      Min kæreste og jeg, er med i det der hedde aku-aalborg, herigennem har vi lejet os ind på CW. Obel kollegiet i Aalborg.
      Nu står vi med det problem, at vi har to hunde, og vores vicevært mener at vi kun må have en hund, hvilket vi ikke mener han har ret i. På aku-alborgs hjemmeside står der at man kun må have en hund, men på kollegiets egen hjemmeside står der at det er tilladt at holde husdyr, men der er ingen restriktioner, og i det ordens reglement som vi har fået udleveret ved indflytning står der: det er tilladt at holde almindelige husdyr. (længere nede er nævnt, at der er krav om vaccination og forsikring, hvilket begge vores hunde har).

      Hvem har ret, viceværten eller os?

      Mvh. AG & KF

    • #10136
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg går ud fra, at kollegiet hører under den almene lejelovgivning og ikke under den private.

      Spørgsmålet må afklares ved at se på hvad der står i det ordensreglement, I har fået udleveret ved indflytningen. Hvis dette ikke afklarer spørgsmålet må man se på referatet fra det beboermøde, hvor ordensreglementet er vedtaget. Umiddelbart vil jeg mene, at kollegiets egen hjemmeside er en mere nærliggende retskilde.

      Selv om der står een ting i det ordenreglement i fik ved indflytningen, kan der senere været lavet ændringer, som også er bindende for jer.

      Søg rådgivning i Randers Lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.