Mistet nøgle

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13901

      Jeg fik udleveret to systemnøgler til min lejebolig ved lejens påbegyndelse. Desværre mistede jeg den for et par måneder siden, men havde ikke andet i lommerne i den jakke, de er blevet taget fra og derfor ingen oplysninger om bopæl. Nu er det så, at min udlejer, som ejer den anddel, jeg har fremlejet, skal videresælge lejligheden. Den nye ejer vil have låsen omkodet, da de har hørt, at nøglen er væk (jeg har haft en god dialog med min udlejer om det). Hvis det er muligt for mig at få lavet en ny nøgle gennem boligforeningen / viceværten, og jeg dermed afleverer to nøgler ved udflytning, er dette så ikke tilstrækkeligt, eller er det også mit ansvar, at den nye ejer er “overforsigtig”? Håber I kan give mig en ide om, hvordan jeg skal forholde mig.

    • #13902
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der findes ingen præcise regler herom i lejeloven. Du bør prøve at klare det med at skaffe en ny kopi. Du kan ikke forhindre den nye ejer i at gøre en sag ud af det. Hvis han gør det, vil din udlejer sandsynligvis tilbageholde penge fra dit depositum til omkodning af låsen, og i så tilfælde kan du formentlig ikke undgå at komme til at betale for det.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.