Mistænker el og varme snyderi?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Mistænker el og varme snyderi?

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11687

      Hej Jakob..

      Vi bor til leje privat og betaler 600 kr om måneden til varmeforbrug udover huslejen. Vand er inkl i huslejen.

      Da året var omme, bad vi om at få en regnskabsoversigt på vores varmeforbrug, for vi havde fået af vide af ham der målte, at vi ikke havde brugt ret meget varme.
      Men nu er der gået snart 3 måneder og vi har stadig ikke fået den. Vores udlejer siger at det er vores overbo der har styr på disse ting, han bor der en gang imellem, og renoverer sin lejlighed. Derudover bor der et par under os også. Det er 3 indiviuelle ejerlejligheder, og kun vores der bliver lejet ud.
      Vores problem er så også bare, at vi har vores overbo midtænkt for at bruge af vores strøm, da jeg ringede til elselvskabet sagde de også at overboen havde brugt besynderligt lidt strøm, med tanke på at han bo der og renoverer, hvilket kræver mange elredskaber.
      Vi har derfor kontaktet vores udlejer, men der er stadig ikke sket andet end at han har sendt en elektriker ud, som dog ikke kunne komme ind i lejligheden over os og derfor ikke kunne måle strømmen, men han og to andre elektrikere vi har haft ude også, siger alle 3 at der er noget besynderligt ved den måde ledningerne er ført på, og når strømmen går i overboens lejlighed, går strømmen hos os, og han roder i vores elskab for at strømmen i gang igen :S
      Derudover har vi også fundet ud af at opgangens lys går over vores elskab, og derfor er det vel også os der betaler for det, men det står ikke i vores lejekontrakt og virker mærkeligt at vi skal betale for at lyset virker automatisk når der er tre lejligheder der bruger det?

      Har vi som lejer ingen rettigheder? Kan vi på nogen måde skynde på ham eller sige vi ikke vil betale husleje for disse ting er kommet i orden?
      Jeg er bestemt ikke vild med at det er overboen der står med vores varmeregnskab når jeg tror han stjæler af vores el? Og vi fik lidt af en ekstra regning på elregningen da den kom nu her.

      Håber du måske kan give os lidt svar på hvad vi kan stille op med det her også uden at der bliver krig med vores udlejer.

      Mvh

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.