Mistænkelig dyrt køkken

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13738

      Hej
      Jeg betaler 1400 kr oven i min husleje pga. nyt køkken til kr. 115.000.

      Mit køkken er ca. 7 m2 og har ikke mange elementer. Jeg kan simpelhen ikke tro på at køkkenet har kostet mere end max. 60.000, og jeg også grund til at mistænke en studehandel mellem Boligselskabet og håndværkerne – hvilket jeg ikke kan bevise.

      Men kan jeg med hjælp fra LO få vurderet mit køkken, og så få nedsat tillægget til huslejen, hvis det vurderes at køkkenet simpelthen ikke kan koste så meget?

      Jeg har kun set en regning for køkkenet hvor intet var uspecificeret i feks. Elementer og timer osv. Det tog ca. 16 timer for håndværkerne at sætte køkkenet.

    • #13739
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg går ud fra, at der er tale om et alment boligselskab.

      Ja, du har krav på at få en specificeret regning. Hvis du klager til tilsynet med almene boliger i din kommune, så vil boligselskabet også skulle kunne forklare, hvordan de når frem til 1400 kr om måneden ud fra en udgift på 115.000. (NB: 1400 om måneden i 10 år giver 168.000 i samlet betaling. Og et alment boligselskab må ikke kræve renter.)

      Hvis sagen ender i retten hjælper det ikke at “LO” eller en lejerforening har vurderet regningen. Vurderingen skal ske ved en uvildig ekspert, der er udpeget af retten. (Syn og skøn)

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.