min venindes kæreste kan ikke flytte ind‏

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen min venindes kæreste kan ikke flytte ind‏

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14205
      Sofie
      Medlem

      Hej.
      Min veninde ig jeg har nu i over et år boet sammen i en tre værelses lejlighed i Odense. Eftersom hendes kæreste skal til at studere, regnede vi med at han kunne flytte ind hos os, da vi har plads til det – og ikke så et problem i det.
      Dette er ikke muligt for udlejeren – kan dette godt passe? Kan udlejer have ret til ikke at lade en kæreste flytte ind, selvom vi bor i en tre værelses lejlighed?
      Hilsen Sofie

    • #14206
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I har ret til at lade din venindes kæreste flytte ind som fremlejer, således at han lejer et af de tre værelser. Lejeren af enhver beboelseslejlighed med mere end ét værelse har ret til at fremleje op til halvdelen af lejlighedens værelser. Se lejeloven § 69. Det bedste for alle parter er, at der skrives en værelses-fremleje-kontrakt, som udlejer får kopi af. Brug den nyeste standardblanket A8, som er udarbejdet af boligstyrelsen til også at dække værelseslejemål. Blanketten kan købes hos de fleste boghandlere eller hentes på nettet.

      Med venlig hilsen. Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.