Min lejebolig er angrebet af mider.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Min lejebolig er angrebet af mider.

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14232
      Camilla
      Medlem

      Hej 🙂
      Jeg har boet til leje siden sommeren 2011 og har fra første dag været plaget af små mider (brunmider). Jeg troede den første sommer, at det var små “sommer dyr” og de ville forsvinde med varmen!
      Problemet er, at det gjorde de ikke.
      De blev færre hen over vinteren, men da varmen kom igen, så indvandrede de mine vinduer igen!
      Jeg fik efter lang kamp, udlejningsfirmaet til, at kontakte Rentokil, som er kommet i mit hjem de sidste 2 år og har sprøjtet med div. kemikalier, desværre helt uden effekt!
      Jeg har måtte smide meget inventar ud pga miderne kravlede rundt derpå, i alt gennem årerne for næsten 40.000kr.
      Jeg har efter mange mails og trusler fået 14000kr. i kompensation, men det dækker jo intet, så har måtte købe brugte møbler til mine børn og stuen.
      Mit spørgsmål er:
      Kan jeg kræve at få dækket hele mit underskud, selvom jeg ikke har kvitteringer?
      Kan jeg ikke kræve, at blive flyttet til en anden bolig på deres regning?
      Kan jeg ikke modsige, at betale fuld husleje, nå kun 40% af boligen er beboeligt pga mider i værelserne?

      Deres grund for ikke, at ville dække flere af mine udgifter er, at de har fundet ud af, at miderne ikke er farlige for mennesker.
      Så jeg skal bare støvsuge flere gange om dagen og fjerne madrasser, dyner og legetøj fra de berørte rum.
      Jeg mener de skal dække alle udgifter, er det ikke rigtigt?

      Håber på råd og vejledning fra jer.

      God søndag Camilla

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.