Min kærste truer med at ødelægge vores fælles lejlighed

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Min kærste truer med at ødelægge vores fælles lejlighed

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10987
      Julian Thy
      Medlem

      Mig og min kæreste bor sammen i vores fælles lejlighed. Vi står begge to på lejekontrakten. Hun har netop sagt til mig at hvis vi skulle gå fra hinanden, så forventer hun at vi begge flytter ud af den. Hun ville ikke have råd til at bo her selv, da hun er studerende. Det har jeg imodsætning til hende, da jeg har et fuldtidsarbejde og tjener godt.

      Hun truer mig så med, at hvis jeg alligevel vælger at blive boende, så ville hun smadrer alt hvad hun kunne. Det hun mener med dette, er at smadre alt hvad der hørte til lejligheden da vi flyttede ind, ikke inventar, men ting som køleskab, wc, vægge, (vinduer sikkert også) og døre. Der er sikkert flere ting i den dur man kan ødelægge, men lige nu er jeg for oprevet til at kunne tænke over hvad der ellers kan være af ting.

      Mit spørgsmål er, hvad vil jeg kunne gøre i sådan en situation? Hvis hun smadrer alting, vil jeg vel ikke kunne undgå at skulle udbedre skaderne for min egen regning. Går ikke ud fra en eventuel forsikring ville dække.

      Hvad ville der ske i sådan en situation? Ville jeg kunne tvinge hende til at betale for disse skader eller er jeg bare på røven nu?

    • #10988
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Puha, det er en ubehagelig situation. Jeg håber både for dig og for hende, at hun kommer på bedre tanker. Er der ikke nogen, der kan gå ind og mægle?

      Hvis det værste skulle ske, er du nødt til at anlægge en erstatningssag mod hende. Få rådgivning hos en advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.